Det är alltid lika spännande att mötas i reflekterande kollegiala möten.
Vi delar med oss av våra nyvunna erfarenheter kring de behov som finns i våra elevgrupper.
Feedback ska leda till tänkande och eleverna behöver tid i sitt lärande. Vi ska inte sänka målet utan anpassa vägen dit med rätt "recept". Feedbacken ska vara användbar för mottagaren.
Det flippade klassrummet, som några av oss prövat, ger oss möjligheter i BFL och kan bidra till att göra elevernas lärande mer effektivt. Spännande utmaning!
Vi börjar upptäcka att nyckelstrategierna hänger ihop, vilket visar sig då vi pratar om att tydliggöra mål, synliggöra lärande när vi reflekterar kring den feedback eleverna får. Förhållningssättet börjar bli synligt bland oss.
Till nästa gång vi träffas läser vi kapitel 6(D. Wiliam s. 147-158) och fördjupar oss i nyckelstrategi 4, Aktivera eleverna som läranderesurser för varandra.
Vi ses på Deromeskolan studiedagen den 27 mars.
Ha mod att utmana er själva, våga pröva.
/Ann
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar